Header Ads

Incep sa socializez cu intelepciunea si Jocul lui Ender

sursa foto
Azi pentru prima oara am inteles ca a fi aproape de 30 de ani te face mai intelept, mai rabdator si  poate chiar mai inteligent.  M-am surprins placut ca am ajuns  in punctul in care am capacitatea de a ma ridica deasupra nimiciei si fatarniciei celor din jur. A da curs unor ironii mizere si unor intrigi puerile nu au facut decat sa ma amuze ca inca exista oameni care nu-si pot satura nefericirea si gandirea ingusta decat prin intrigi si jocuri ieftine de coltul strazii.
E trist sa vezi ca inca exista femei care se comporta asemeni precupetelor din piata si care sunt incapabile sa-si asume responsabilitatea pentru scenele ietine si de proasta calitate facute cu intentie si mai ales cu directie.
E deplorabil sa asisti la schimburi de replici si jocuri de cuvinte care ar trebui sa te faca sa intri si sa te  balacesti intr-o  mocirla  doar pentru a da o replica sau pentru a lua parte intr-o discutie in care prezenta argumentelor nu ar fi posibila.
Timpul te face mai intelept si acum inteleg cum si de ce. Alta data reactia mea ar fi fost cu siguranta alta, una mai putin placuta auzului. Dar ce sens are sa-ti irosesti energia pe oameni care nu reprezinta nimic pentru tine? De ce sa pierzi 10 minute din viata pe o discutie care nu ti-ar aduce nici un beneficiu?
 Azi mi-am amintit de cartea Jocul lui Ender si mi-am zambit in barba cu gandul la Ender. El era de parere ca daca intorci si celalalt obraz adversarul va interpreta gestul ca pe un semn de slabiciune, in  nici un caz ca pe unul de superioritate. Astfel, Ender prefera sa atace si sa-si invinga oponentul ,aratandu-i acestuia cine e mai puternic si prin asta evitand alte situatii de acelasi gen. Cu siguranta e o  strategie cunoscuta mie dar nu azi. Azi spiritul meu a fost sus!!
Azi sunt mandra de mine si de cine am devenit!

No comments